חלום הקיץ שלי (12) – סן אנטוניו / גילעד זריצקי

אחרי 22 הופעות פלייאוף רצופות הספרס הגיעו לבועה עם כוונה להמשיך את הרצף. גם בלי למרכוס אולדרידג' (פציעה מסיימת עונה בכתף) הספרס נלחמו אבל זה לא הספיק לפלייאוף והרצף הסתיים בעונה של 32 נצחונות ו-39 הפסדים. 

הקבוצה מבוססת על שחקנים ותיקים עם חוזה שמסתיים בעוד עונה. לדמאר דרוזן, סקורר מצוין שמוביל את הקבוצה עם 22 נקודות למשחק, אבל מגן וקלע שלשות נורא (26% בחצי נסיון למשחק), יש אופצית שחקן לעונה הבאה עבור 28 מיליון. דרוזן לא יקבל הצעות נדיבות כאלה בשוק החופשי ולכן אני מעריץ שייקח את האופציה. למרכוס אולדרידג', עדיין אחד משחקני הפוסט הטובים בליגה, קולע 19 נקודות למשחק, ופיתח קליעה יציבה משלוש (39%, בשלושה נסיונות למשחק), ירוויח 24 מיליון בעונה הבאה. רודי גיי, כבר לא האתלט שהיה בשיאו, קולע 11 נקודות מהספסל וירוויח 14 מיליון לעונה הבאה. פאטי מילס, הרכז השני המנוסה, קלע העונה 11 נקודות למשחק, וירוויח 13 מיליון לעונה נוספת. טריי ליילס, אחד מהסנטר הפותחים הגרועים בליגה קלע 6 נקודות למשחק, וישאר לעונה נוספת תמורת 5 וחצי מיליון. דריק וויט, גארד שקולע 11 נקודות למשחק, על חוזה משתלם של 3.5 מיליון לעונה הבאה. שאר הקבוצה מורכבת משחקנים צעירים וסולידיים שנבחרו בבחירות דראפט מאוחרות, כמו שהספרס יודעים. לוני ווקר נבחר בבחירה ה-18 בדראפט 2018, היה פצוע לאורך רב עונת הרוקי, והעונה התחיל להראות ניצוצות של פוטנציאל בבועה. דג'ונטה מארי, רכז צעיר (23), נפצע בעונה שעברה והפסיד את כולה, חזר העונה עם הארכת חוזה של 16 מיליון לעונה בממוצע ל-4 העונות הבאות. מארי חזר לעצמו אחרי הפציעה עם הגנה מצוינת והתקפה בינונית (10 נקודות למשחק). קלדון ג'ונסון, הבחירה ה-29 בדראפט האחרון, היה בG-League לאורך העונה, אבל הצטרף באופן קבוע לסגל בבועה, שיחק מצוין והראה פוטנציאל להיות שחקן רוטציה משמעותי בעתיד. מרקו בלינלי הקלע הותיק, יקוב פולטל הסנטר השני העונה וברין פורבס, סקורר מהספסל, כולם יסיימו חוזה הקיץ. 

בהרכבה הנוכחי, הקבוצה מצד אחד מבוגרת אך מצד שני לא מספיק כשרונית כדי להתחרות על מקום בפלייאוף במערב המפוצץ מכישרון. סליחה פופ, אבל התוכנית שלי היא פירוק הקבוצה והתחלה של בניה מחדש. הצעד הראשון יהיה טריידים על אולדרידג' ודרוזן, לקבוצות שרוצות לנצח העונה ולפנות כסף לכוכבים שיהיו זמינים בשוק החופשי של קיץ 2021. נחפש תמורה של שחקנים צעירים או\ו בחירות דראפט. לדוגמא, דרוזן חוזר הביתה לטורונטו עבור בחירת סיבוב ראשון של 2022. כך הרפטורס יפנו את התקרה לקיץ 2021 תוך כדי שמירה על קבוצה תחרותית בעונה הקרובה, והספרס יקבלו בחירת סיבוב ראשון. עוד דוגמא היא טרייד על אולדרידג' לפילדלפיה עבור אל הורפורד, מאטיס טייבול, ובחירת הסיבוב הראשון של אוקלהומה העונה. פילי מצמצמים את מס המותרות ומשדרגים את הורפורד הדועך לעונה הבאה והספרס מקבלים את טייבול הבוסרי ובחירת דראפט בסיבוב הראשון. אחרי הטריידים, נהיה 15 מיליון מתחת לתקרה, בהם נשתמש כדי לנסות להחתים את כריסטיאן ווד, הסנטר-פורוורד הצעיר (24) מדטרויט שפרץ בחלק השני של העונה (22 נקודות ו-10 ריבאונדים מאז האול-סטאר). 

בדראפט הייתי שחקנים עם פוטנציאל לכוכבות, ללא תלות בעמדה או בבוסריות, כי כרגע אין בקבוצה אף אחד עם פוטנציאל כזה. בבחירה ה-12 (יש 86% שזו תהיה הבחירה שלנו) אקח את אובי טופין, הסופומור מדייטון, סקורר אתלטי בעמדה 4 עם פוטנציאל לקליעה יציבה משלוש (39% ב-3 נסיונות למשחק). אם טופין כבר נבחר הייתי לוקח סיכון ענק ובוחר ב-אלכסי פוקוסבסקי, מאולימפיאקוס ב', שחקן גבוה (7-0) עם ראיית משחק, קליעה, שליטה בכדור ומהירות, שהודגמה רק מול תחרות חלשה בליגה השניה ביוון. בעזרת המכונה של הספרס אני מקווה שפוקוסבסקי יתפתח לאחד מהשחקנים המובילים שיצאו בדראפט. בסיבוב השני הייתי מהמר על אבדוליי אנדוי (Abdoulaye N'Doye), הגארד מצ'ולת הצרפתית, פוטנציאל להיות פליימייקר מהספסל בליגה שמשלים את החולשה התקפית של מארי.

לסיכום, מתחילים ריבילד עם מארי, וויט, טייבול, טופין\פוקוסבסקי וווד עם ספסל הכולל את מילס, ווקר, ג'ונסון, גיי, וליילס. הקבוצה תבלה בתחתית המערב בעונות הקרובות עד שנמצא את הטימי הבא שלנו בדראפט. בהתחשב בהיסטוריה של הקבוצה אני בכל זאת אופטימי לגבי העתיד.

Subscribe
Notify of
45 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
asaf
3 years ago

תודה גילעד. לא רואה קבוצה שתיקח את החוזים של אולדריג' ודרוזדן אפילו שזה לעונה אחת. משלושת מסיימי החוזה שהזכרת הייתי משאיר את פולטל שהוא מגן טבעת לא רע בכלל ולוקח בצבע מה שנותנים לו בהתקפה, נראה מתאים מאוד לספרס וגם להרכבי סמול בול אולי עם ג'ונסון בארבע.
הספרס צריכים לחפש בדראפט באמת שחקן לעמדות 3-4 עם קליעה טובה ויציבה באופן יחסי מחוץ לקשת , לתת עוד שנת קפיצה לגרעין הצעיר של מארי, ווקר ורצוי מאוד שקלדון יקבל דק' ולא יחזור לפריזר של פופ (הסתיימה רשמית שנת זובור הרוקי המסורתית ע"ש פופ) ולנסות להפיק את המיטב שעוד נשאר מאולדריג' ודרוזדן. קיץ 21 יהיה הקיץ שרשמית יוכרז על בנייה מחדש.

etayle
etayle
3 years ago

תודה על הטור, ובכללי על הפרוייקט הנהדר.
הגיע הזמן להגיד לפופ ביי. להביא מאמן צעיר ולהתחיל לבנות מחדש. נכון הספרס הוציאו מים מהסלע שנים(תודה זאזא), אבל אני בספק שפופ הוא האיש לבנייה מחדש שהם צריכים(הבחור עקשן, רק השנה עבר למוד זריקת 3).
בנוגע לחוזים אחלה טריידים לספרס, לא בטוח שמישהו יסכים. הייתי בודק חזרה של אולדרי'ג על וויטסייד,אבל אני לא סגור על החוזים שלהם.

asaf
3 years ago
Reply to  etayle

בקי האמון כבר על בישול ארוך על הקווים לצד פופ. גם אני בדעה שהגיע הזמן להעביר לה את המפתחות ולתת לפופ לנוח על זרי הדפנה על פועלו האדיר.

עידו גילרי
Admin
3 years ago
Reply to  asaf

זה ממש לא בישול ארוך והיה דיוווח מעניין שהנטס ינסו למשוך את פופביץ' מהספרס.

asaf
3 years ago

היא באזור 5 עונות שם כבר…נכון לא ארוך האמת… אבל פרק זמן…לא רואה סרט שפופ ממשיך קריירה באימון/ניהול מחוץ לספרס.
למרות שזה בהחלט נסיון מעניין מצד הנטס.

עידו גילרי
Admin
3 years ago
Reply to  asaf

מזכיר לך מי בהנהלה שם…

asaf
3 years ago

מודה שאני לא בקיא בקשרים הללו…השכל אותי בזה..

עידו גילרי
Admin
3 years ago

שון מרקס – אחד מתינוקות פופוביץ'…
שהביא איתו גם כמה נספחים מהצוות בספרס.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

בנוגע לסייפא – זה באמת מעניין, אבל זה כל כך ריסקי, לכל הצדדים, שקשה לי להאמין שזה יקרה, אפילו ב-2020 המטורפת. מבחינת הנטס – עם כל ההערכה ששחקנים רוכשים לו, קשה להגיד שפופ הוא "מאמן של שחקנים", והחיבור בינו לבין טיפוסים כמו דוראנט וקיירי נראה לי מתכון בטוח לפיצוץ. אם הם היו במוד בניה/פריצה זה סיפור אחר, אבל הם הלכו על דוראנט וקיירי ולדעתי זה די שולל את פופ. מבחינת פופ – כנ"ל, רק זה חסר לו, לסיים את הקריירה כמי שלא הצליח להכניס לתלם את שתי הקוקיות האלה, וגם לריב איתם כשהוא ממשיך לאמן את הנבחרת. בקיצור, לא מאמין.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אפשר למכור לו שיש לו סיכוי חעבור את פיל בטבעות 😎

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אני לא מוצא את הוידאו הזה בשום מקום. זליקו האגדי אחרי שהודח עם דרים טים יוגוסלביה באיזה טורניר והשחקנים חגגו לפני המשחקים (היה להם אז את יאריץ וכו..) איזה עצבים היה במסיבת העיתונאים, ככה פופ יראה בנטס 🙂

מנחם לס
Admin
3 years ago

גם אני שמעתי על השטות הזאת. אני לא יודע בדיוק איזה אחוז מהספארס שייך לפופ אבל הוא אחד מבעלי הקבוצה. אז מה, יעשו EXCHANGE OF COACHES? וון לספארס ופופ לנטס, לנצח קבוצה שהוא אחד מבעליה?

עידו גילרי
Admin
3 years ago
Reply to  מנחם לס

לפופוביץ' אין שום חלק בבעלות הספרס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דרך התאגיד 😂

מנחם לס
Admin
3 years ago
Reply to  gilad zaritsky

גילעד, הוא גם אחד מבעלי הקבוצה! יופי של פרוייקט התחלת. לא האמנתי שתעמוד במשימה. אם תסיים – כל הבטחותי תתקיימנה!

עידו גילרי
Admin
3 years ago

אני מתקשה לראות מישהו שייקח את החוזים של דרוזאן ואולדריג'. שני הטריידים שהצעת לא ריאלים בעליל. טורונטו ראו כבר שעדיף להם בלי דרוזאן וממילא אין להם את המקום/רצון לבלוע את החוזה שלו. גם אולדריג' בפילי הוא בדיוק עוד מאותו דבר בהקשר של גבוה נוסף שיושב על אותם איזורים בהם אמביד נמצא.
רודי גיי הוא בעיני אופציה לא רעה לשחקן שאפשר לקבל עליו תמורה בבחירות דראפט (אני איכשהו רואה את הווריורס הולכים עליו).

asaf
3 years ago

כנ"ל לדעתי גם פאטי מילס הוא אופציה כזו .. בטח ובמידה והולכים על טיפוח ווקר-וויט-מארי ואולי מחליטים להשאיר את פורבס …

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מה בעיה בחוזים שלהם? עונה הבאה נגמרים לא? או עוד שנתיים יהיו כחוזה נגמר מבוקש.הם שחקנים שבהחלט יש להם מה לתרום ולא מעט. שים את שניהם היום בפורטלנד והם חתיכת קונטנדרית

עידו גילרי
Admin
3 years ago

תציע משהו קונקרטי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הצעתי כבר, אני ומאנו סגרנו טריידים אדירים בדד ליין. הבעיה שאיזה אהבל בפורטלנד הביא את רודני הוד במקום 🙂

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

תודה רבה גלעד, אחלה ניתוח.
.
ליילס הוא לא בדיוק סנטר, הוא PF, ואיכשהו יוצא שהוא מתפקד כסנטר כי למרקוס מעדיף PF וכי פולטל עולה מהספסל, אבל לדעתי זה קצת לא הוגן לשפוט אותו כסנטר. אאל"ט החוזה שלו הוא אופצית קבוצה, ואני מניח שההחלטה לחדש או לא תלויה במה יקרה עם למרקוס, ואולי גם בהתפתחות של סמניץ'.
.
בנוגע לטריידים – אני איתך, צריך להטריד, עבור ההצעה הטובה ביותר על הלוח. אני בוודאי לוקח את העסקה שלך עם פילי – גם בריבילד מישהו צריך לקבל כסף ואין לי בעיה עם זה שזה יהיה הורפורד החכם והקבוצתי. בנוגע לטייבול אני חושב שהוא מתאים מאד – גם הגנה וגם שלשות, ובחירה זה בכלל אחלה. לא יודע אם ברנד יסכים אבל אם כן – יאללה. דווקא גיי, לדעתי, ב-14 מיליון דולר וחוזה נגמר הוא אחלה טרייד עבור קונטנדרית, ועליו יכול להיות שנקבל איזה שחקן צעיר ונחמד.
.
בנוגע לדראפט – יש לנו 76% לבחירה 11. אני עובד עכשיו קשה לארגן לנו בחירה ראשונה, אבל למקרה שלא אצליח – אני חושב שטופין יחטף לפני שיגיע תורנו. על פי טנקתון אנחנו אמורים לקחת את דווין ואסיל בבחירה ה-11, שג'ון המליץ עליו, וזה נשמע לי סבבה, ובכל מקרה הייתי מעדיף SF על C. כמובן שאם פוחצ'בסקי הזה הוא דאנקן 2.0 אז
We'll make an exception
אבל אחרת אני חשדן כלפי סנטרים בימינו אנו, ובוודאי שאנחנו צריכים עוד ווינגים – לא על קלדון ג'ונסון לבדו יחיה האדם.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
Reply to  gilad zaritsky

גיי שיפר את הקליעה משלוש בשנים שלו בספרס, ושיחק מצוין בבועה.
.
בנוגע למיקום בדראפט – איפה אתה מוצא שאנחנו 12? ESPN, BR – כולם כותבים 11.
https://www.espn.com/nba/story/_/id/29299015/2020-nba-draft-lottery-how-new-odds-work

רועי ויינברג
Admin

אחלה ניתוח. אני הייתי מנסה לבנות סביב השחקנים הצעירים שלהם ששיחקו טוב בבועה – קלדון ג'ונסון צריך לפתוח בעונה הבאה, דריק וויט אולי עוד יהיה אול-סטאר ואני חושב שדיונטה מארי יפרוץ ברגע שדרוזן יעזוב, כי הם על אותה משבצת בגדול – שחקן שנכנס פנימה וקולע או יוצר לאחרים. הייתי מנסה להביא סנטר במקום אולדריג'. ג'ארט אלן יכל להיות אופציה מעניינת אבל אני לא חושב שיש לברוקלין דרך להביא אותו, גם מיילס טרנר אפשרות לא רעה.
.
כמו שאמרת גם טרייד על דרוזן הכרחי והייתי רוצה לראות שחקן כנף טוב מגיע לקבוצה. ג'יי קראודר, מו הרקלס ודריק ג'ונס ג'וניור חופשיים וכל אחד מהם יכול להשתלב שם לא רע. בדראפט שחקן כנף או השחקן הזמין הטוב ביותר יכול לעבוד, כשלא הייתי פוסל ניסיון של טרייד-אפ על אחד הוטרנים בשביל להגיע לבחירה גבוהה יותר. אבדיה יכול להתאים שם. לוני ווקר לדעתי עדיין לא מספיק יציב בשביל החמישייה, אבל יכול להיות שחקן שישי לא רע בכלל.

רועי ויינברג
Admin
Reply to  gilad zaritsky

הוולבס והספרס מחפשות משהו דומה, שחקני שלשות והגנה. השילוב של טאונס-דרוזן-ראסל יהיה רע, אבל מינסוטה אכן יעד מעניין. רודי גיי ואולי גם פטי מילס יכולים להיות מטרות לא רעות לטרייד כזה מהצד של הספרס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  gilad zaritsky

דרוזן יכול להיות טוב ליוטה פורטלנד. אני לא רואה אותו משדרג קבוצה אחרת ביחס לחוזה הנוכחי שלו. אחרי זה בחוסה נמוך הוא יהיה שחקן מאד מבוקש

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אם אני פורטלנד אני חוטף את מילס למרקוס ודרוזן מפנק את הספרס בבחירות דראפט ובכל דבר שהוא לא דמיאן סי גיי ונורק ולוקח אליפות.
הנה גילרי בשבילך ולמאנו מוסיף עוד 2 בחירות סיב 1
https://tradenba.com/trades/5Qy-5ZG3n

עידו גילרי
Admin
3 years ago

סורי דיר אתה לא יכול לעשות טריידים על שחקנים חופשיים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נו זה נדע שיהיה להם סגל מלא את מי להטריד, הרי הם יחתימו מישהו בקיץ לא? אני חושב שכל שילוב אפילו של 2 מה3 הופכת את פורטלנד לחתיכת קונטנדרית

עידו גילרי
Admin
3 years ago

אז לא הבנתי מתי בדיוק אתה רוצה לעשות את הטרייד?
בוא נגיד שאת וויטסייד לא יהיה להם ואיך שלא תהפוךל את זה הם לא יוכלו להביא יותר מאחד מהם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הכוונה שלי שבמקום וויטסייד הם יחתימו שחקנים בקיץ לא? ואז באמצע העונה יעשו את הטרייד בשביל ההשלמות שכר😎
אני לא אשם שהם העבירו את בייזמור😎.
אתה לא חושב שדרוזן ולמרקוס עושים את פורטלנד לקונטנדר?
תאר לך מהספסל עולים מילס דרוזן ולמרקוס הם מנגבים מלא מחליפים

עידו גילרי
Admin
3 years ago

הם לא יוכלו כי פורטלנד יוכלו להחתים רק שחקנים בהרבה פחות בגלל תקרת השכר.
כמו שהסברתי לך – תבחר אחד משניהם

אשך טמיר המקורי

טריי ליילס pf ונתן חצי עונה שני מעולה. היה אחת מנקודות האור הבודדות.
הייתי נפרד מבלינלי בלבד ומשאיר אותו ואת יעקב הסולידי, וכן את פורבס שיסתפק במועט והוא קלע נהדר.
צריך להיפרד מאולדריג' ולנסות להחזיר את בארטנס.
יש גרעין צעיר טוב וצריך לבנות סביבו.
אם יהיו טריידים משתלמים על מוריי ודרוזן צריך לקחת גם.

Jonathan
Editor
3 years ago

פופוביץ' (או מישהו אחר בהנהלה?) לא אוהב לעשות טריידים או לא כל כך יודע איך. גם נראה לי עם קוואיי נם רצו יותר להעניש אותו בשליחה לטורונטו מאשר להביא שחקן (או אסופת שחקנים) שיצעירו את הקבוצה ויעשו משהו רציני איתה. "שיחקו אותה".
הם ייצטרכו לצלול שתיים-שלוש עונות עד שייצא להם טים דאנקן בדראפט.

Jonathan
Editor
3 years ago
Reply to  gilad zaritsky

אחלה סדרת טורים, אגב. כל הכבוד.

מנחם לס
Admin
3 years ago

אתה כמו יין, משתבח עם הזמן!

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

פופ צריך לפרוש ולהתחיל ללכלך על טראמפ בטיוי כחומץ בן יין